FANDOM

#1 POMYSŁ:Edit

Koncepcja dwóch ciał niebieskich:

Pierwszym, jest planeta. Idylliczna, niezindustrializowana, pełna otaczającej natury i ludzi żyjących w plemieniach w zgodzie między sobą oraz z przyrodą. Taka również była i druga planeta.
Drugim ciałem, również jest planeta. Niegdyś taka sama jak pierwsza, lecz posiadająca księżyc. Kilka tysięcy lat temu, pewien meteoryt z dalekiego układu, leciał w jej kierunku. Lecz od zagłady uchronił ją tan właśnie księżyc. Lecz nie do końca, gdyż wybite z olbrzymiego krateru odłamki oraz fragmenty meteoru, wraz z obcym materiałem genetycznym zmbombardowały planetę. Zamieniając ją w zniszczony, ponury, brudny, pesymistyczny i zaniedbany świat. Prawdę mówiąc, nie od razu tak było. Kawałki księżyca owszem, spustoszyły i zniszczyły większość plemiennej cywilizacji, lecz najgorsze dopiero było przed nią.

Ludność zaczęła się mutować w najbardziej nieoczekiwany sposób. Znacząca większośc zmarła, lecz pojedyncze jednostki zyskały nowe zdolności oraz przybrały na sile. Potrzebowały one jednak sily roboczej.

Odłamki sprawiły jeszcze jedną interesującą rzecz. Otóż ruch obrotowy planety zmienił się nieznacznie i teraz jest takim sam jak ruch obiegowy wokól bliźniaczej planety. Sytuacja podobna do kuli ziemskiej i jej księżyca. W konsekwencji tego, połowa planety pozostaje niewidoczna dla drugiej planety.

Tam ukryli się zmutowani mieszkańcy, podczas gdy ludzie byli przekonani o ich wyginięciu.

Istoty, które zyskały moce magiczne lub siłę, zaczęły panować nad niektórymi krainami,, otaczając się najróżniejszymi sługami oraz mając pewne układy z siłami natury. Uważani są niesłusznie nawet za półbogów. Niektórym ze służalczych istot wyewoluowały skrzydła, to otworzyło po raz pierwszy w historii drogę do odwiedzenia bliźniaczej planety...

Porwani mieszkańcy w większości są w skrajnej depresji, bez celu, marzeń. Im dłużej ktoś tutaj przebywa tym mniej nadziei ma na wydostanie się. Nadzieji, którą kiedyś żywił się każdy.
Stan emocjonalny mieszkańców jest przyczyną tego, że kraina ta wygląda dokładnie tak. Nikt nie chce się przywiązywać do rzeczy materialnych tutaj, nikt o nie nie dba. Nikt nie remontuje domów, nie sieje roślin. Kiedyś było tu normalnie.

W świecie tym, po pewnym czasie wyklarowały się pewne poglądy:
są ugrupowania wierzące, ze każdy kto tu trafi powinien jak najszybciej się zabić, aby zniwelować napotkane go cierpienie. Niektórzy nawet wierzą, że to jedyny sposób aby wrócić skąd się przybyło.
Druga grupa wyznawców wierzy iż każdy powinien żyć jak najdłużej, mając na uwadze to iż gdy zginą, potrzebna będzie kolejna niewinna osoba, którą ściągną do tego świata.

#2 POMYSŁ:Edit

Background:Edit

Rząd jednej z zamieszkałych planet, w celu odizolowania więźniów od reszty społeczeństwa, wysyła grupy skazanych na karę dożywocia, kryminalistów, na planetoidę C303. Skazańcy są wysyłani dokładnie co 25 lat, gdyż to właśnie wtedy asteroida znajduje się w peryhelium (w najbliższej odległościj) z planetą.

Pierwsza grupa skazańców została tam wysłana około 500 lat temu, od tamtego czasu mieszkańcy C303 zdążyli się połączyć we frakcje, utworzyć plemienia czy nawet osady. Istnieją różne wyznania, przekonania, a także kodeksy. Nie zapominając o konfliktach czy walce o wpływy. Niektórzy starają się odtworzyć warunki i styl życia z rodzimej planety. Inni prowadzą koczowniczy tryb życia, jeszcze inni żyją w zgodzie z naturą, a reszta stara się zebrać całą dostępną technologię i wybudować coś. U wielu frakcji możemy natrafić na iście wypaczony system moralny.

Na przestrzeni tych 500 lat, od czasu pierwszej ekstradycji, na rodzimej planecie technologia mocno się rozwinęła, a ludzkość zainteresowała się nanotechnologią, biotechnologią, cybernetyką, jak i nawet inżynierią genetyczną. Rozwinęły się neurofarmaceutyki jak i sztuczna inteligencja. Gałąź cybernetyki nie przyćmiła jednak całkiem zainteresowania ludzi, więc nie ma mowy o pełnym cyberpunku.

U nowo przybyłych więźniów zaczęto widywać różne implanty, co nadało nowy charakter rynkowi dóbr na C-303. Ludzie są skłonni zabić aby ukraść implanty oraz na własną rękę nimi handlować i je wszczepiać.

Na C303 panują survivalowe warunki. Aczkolwiek environment jest zróżnicowany [pustkowia, mroźne obszary, lasy, bagna, osady (jak np. Zindoktrynowana Osada)]. Więźniowie, poza skromnymi racjami dostarczonymi wraz z ich przybyciem, są zdani wyłącznie na siebie i muszą się dostosować do środowiska tam panującego. Oczywistym jest również, że nie są w stanie się stamtąd wydostać...

Informacje, które w grze pojawią się dopiero po pewnym czasie: Dużą połać zajmuje bagno, które jest... żywe. Poprzez wydzielanie toksycznych oparów, próbuje zindoktrynować ludzi i przekonać ich aby wycinali drzewa otaczającego bagno lasu. W ten sposób może się powiększać. Istoty oddychające powietrzem na C303 bez użycia masek doświadczają ciągłych halucynacji i popadają w różne wariacje obłędu, a ich racjonalne myślenie jest mocno zaburzone. Jedynym miejscem, gdzie można oddychać, nie doświadczając efektów wyziewów z bagna są lasy, gdyż drzewa filtrują powietrze. Las w ten sposób walczy z bagnem.

Motyw halucynacji daje ogromne pole do popisu. Gracz ma do dyspozycji skafander wraz z hełmem, który powinien zdejmować i zakładać. Bez hełmu, narażony będzie na wyziewy oraz dostrzegać będzie nowe postaci, przejścia czy obiekty, z którymi teraz będzie mógł rozmawiać. Pojawią się też nowe opcje dialogowe u wielu NPC. Niestety im więcej czasu spędzi bez hełmu, tym jego współczynnik zdrowia psychicznego się pogorszy, co będzie miało negatywny wpływ na dialogi z racjonalnie myślącymi istotami. Chodzenie w hełmie co prawda uchroni go przed pogorszenie się zdrowia psychicznego, lecz nie dostrzeże otaczającego go alternatywnego świata, a stan jego samopoczucia będzie się pogarszał. Postać będzie popadała w smutek i depresję, gdyż dzięki zdrowym zmysłom, będzie doskonale zdawała sobie sprawę z nieciekawej sytuacji w jakiej się znajduje (tzn zaginięcie siostry i przebywanie na asteroidzie pełnej skazańców, bez drogi powrotu).

Niektóre z osad czerpią korzyści z odnawialnych źródeł energii, takich jak turbiny wiatru czy panele słoneczne. W sercu technologicznej ciemnej ery niewielu posiada wiedzę i środki do odtworzenia tych źródeł zasilania, co czyni je wyjątkowo pożądanymi w tym świecie.

Map

Time-line:Edit

2050r Początki ekspansji kosmosu w poszukiwaniu surowców oraz początek pionierstwa kolonizacyjnego w celu utworzenia ekstremalnie ekskluzywnych kurortów.

2066r Odnalezienie cennego surowca na C-303. Założenie kolonii dla górników i wybudowanie kopalni.

2099r Z powodów niemalże całkowitego wyczerpania zasobów i nieprzewidzianych ruchów sejsmicznych, ze środka planetoidy, których przypuszczalnie powodem były intensywne odwierty. Porzucono kolonię.

2102r Pomysł wykorzystania planetoidy C-303 jako miejsca ekstradycji więźniów skazanych na dożywocie (czy raczej wygnanie ze społeczeństwa) zaczął być realizowany.

2180r Wybuch wojny ogólnoświatowej na planecie.

Około 2230r osiągnięcie szczytu technologicznego w bieżącej cywilizacji, po czym kolokwialnie mówiąc, wyczerpane zostały surowce na dalsze badania i postępować zaczął regres w gałęziach technologicznych, ale nie tylko.

2180-2380r era uważana za "Średniowiecze Teraźniejszości". Planeta pogrążona w wojnie, która doprowadziła do wyczerpania większości zasobów naturalnych, co zatrzymało rozwój technologiczny. Planeta pogrążyła się w chaosie, a standard życia większości ludzi cofnął się setki lat wstecz.

2384r Po wojnie ludzkość zaczęła się podnosić. Konieczne było ustanowienie nowych granic, a także uporanie się z pozostałościami po "Ciemnych Wiekach"', czyli między innymi wysoką przestępczością. Jednym z rozwiązań przywrócenia ludzkości dawnej świetności, było pozbycie się notorycznych przestępców. Po ponad dwóch wiekach przerwy, ponownie zaczęto wysyłać tam więźniów.

2439r rozbicie się statku kolonizacyjnego

Okres ekstradycji więźniów: 2102-2180 i 2388-dziś (co 26lat w grupach po 30 więźniów)

Szacunkowa liczebność populacji na C-303 w roku:

2101: 0

2127: ~20

2153: ~50

2179: ~90

2180: ~120

2200: ~130

2220: ~145

2240: ~180

2260: ~ 230

2280: ~300

2300: ~400

2320: ~540

2340: ~700

2360: ~900

2387: ~1150

2413: ~2450

2439: ~2800

Fabuła